>Ja, imorgon ska jag boka tid för synundersökning. Jag hade läsglasögon när jag var barn men har klarat mej bra i många år utan nu, och vid synundersökningen jag gjorde i samband med lämpet (förvisso för typ hundra år sen) fick jag veta att jag får köra utan, så inga problem, förutom att jag är lite översynt. Men nu har jag lidit av huvudvärk så himla länge, envis som bara den är den och nu börjar jag fråga mej själv om det kanske inte är synen som spökar. Står oftare vid en dator än man kanske kan tro för någon som jobbar i butik, men våra kassor är ju faktiskt datorskärmar, och jag kollar teknikskisser och butiksinfo, kampanjer osv på vårt intranät väldigt mycket på jobb, för att inte parat om mejl, inventeringar och så vidare. När jag började tänka på det idag insåg jag att det faktiskt blir väldigt mycket dator för mej i jobbet! Allt görs ju där numer!
 Sen kommer man hem och sitter och läser eller landar framför TV/dator. Har faktiskt till och med lätt huvudvärk nu.
Men ja, detta koncept med glasögon leder ju till ett helt nytt problem, förutom det uppenbara. Vilka BÅGAR ska man välja??