>

Ja som ni vet gick jag ju och fick en filler, Juvéderm, insprutad i överläppen i Onsdags! Här är min follow-up! Första inlägget kan du läsa här.

Dag 1

På kvällen efter att jag kommit hem. Var rätt rejält svullen som ni kan se. Tyvärr fick jag blåmärken, vilket är ovanligt och med största sannolikhet orsakades dom av att jag skrattade och log alldeles för mycket under behandlingen och precis efter.
Man ser att sidorna på insidan liksom ”hänger ner”- det är normalt och går tillbaka.

Här är några bilder tagna underifrån för att visa blödningarna uppstod och svullnaden. Det blev ett par rejäla blodutgjutningar. Här kan man också få en känsla av svullnaden mellan läppen och näsan, visst kan man se hur tjockt det ser ut?

På den här bilden kan man ana blåmärket jag fick som sträckte sej enda från läppen upp till näsan (höger sida) – fick tyvärr ingen bra bild på det, det har lagt sej vid det här laget.
Lena var förvånad över sett, hon hade aldrig sett något liknande! Typiskt mej att bli den första på 13 år va!

Dag 2

Jag förväntade mej att svullnaden skulle ha gått ner på morgonen eftersom det var det besked jag hade fått, men icke – var lika svullen som någonsin och började bli lite smått orolig här, men eftersom att jag fått blödningar och så och hon hade varnat mej tog jag det med hyfsad ro.

Samma dag men på eftermiddagen. Svullnaden har lagt sej ordentligt men finns fortfarande där. Läppen känns styv och jag kan definitivt inte dricka ut sugrör! Här har jag smink.

Dag 3

Läppen svullnade upp över natten igen, men det lade sej redan efter ett par timmar. Detta har hänt varje natt hittills – svullnaden har blommat upp lite över natten för att sedan lägga sej ett par timmar efter att jag gått upp.
Trista blåmärken, får vänta på att dom läker ut, precis som vanliga blåmärken.
Här är jag sminkad – kan säga att detta satte mina färdigheter på prov för jag var väldigt flammig och hade ju som sagt ett stort blåmärke ovanför läppen med.

Tagen lätt underifrån. Blodutgjutningarna trycker fortfarande ut läppen litegrann men svullnaden är i princip helt borta! Kan också nämna att läpparna var väldigt torra och fjällade hela tiden – smorde mej med Locobase från Apoteket.

Dag 4

Osminkad, fy farao! Den här bilden är helt utan make-up och dessutom spegelvänd. Det rördflammiga partiet med ”finnarna” är i själva verket det berömda blåmärket som inte längre är blått utan rött och infekterat.
Jag vet inte varför detta hände – kanske för att svullnaden var värsta där och helt enkelt tryckte ut orenheter jag hade i läppen, i kombination med att jag var superöm just där och därför var det svårt att tvätta bort mitt smink ordentligt just där.
Här ser man i alla fall något nära den slutgiltiga formen på läppen, för all svullnad är borta, och blodutgjutningarna på insidan är väldigt små.

Jämför med förebilden!
Man kan se om man tittar att läppen är ojämn – detta korrigerade Lena också till mej! Ena sidan på överläppen är mer upprullad än den andra och räcker längre ut mot mungipan.

Ska ta lite bilder under dagen idag och bygga på inlägget!