Nu är jag här igen. Jag startade en ny blogg, för jag blev så besatt av allt hästeri och behövde ett utlopp för det, då denna blogg annars inte hade handlat om något annat. Den bloggen har det gått hyfsat bra för, men jag har inte riktigt hittat den rätta rytmen ännu, det kombinerat med mycket jobb i perioder och det faktum att jag inte är någon jätteduktiga bloggare har gjort att denna fick sova. Men jag har saknat ett utlopp för alla dom där andra sakerna så nu är jag här igen, petar runt lite avvaktande, försöker övertyga mej själv om att den här gången ska det verkligen vara kravlöst. Vi får se hur det går.

 

Jag tror dock att den största anledningen till att jag är här nu är min förlust. Min häst dog, 4 Augusti. En olycka som känns så meningslös och samtidigt oundviklig tvingade mej att fatta beslutet om hon skulle få chansen att leva vidare, eller släcka det livet och bespara henne lidande. Hon fick dö, och det krossade mitt hjärta.