Taggar

, ,

Vi har ju ett hemmabyggt stall, och det är rätt fint, men börjar bli slitet och behöver fräshas upp så jag sitter och kollar på andra mäniskors stall för at se deras lösningar. Det som slår mej överlag är hur kalt och sterilt det ser ut, som om det vore nån slags fabrikslokal utan själ. Jag vet ite hur det är med andra men på platser där jag spenderar mycket tid får jag mer neergi av om det är fint där. Det låter kanske dumt eller ytligt, men för mej är det en väldigt reell verklighet. Jag vantrivs i miljöer som inte är estetiska, och stall är faktiskt inte särkilt svåra att göra fina. Bara att måla och ha enhetlga lådor gör mycket för ett renare utseende.

Har hittat en del fina stall dock!

Det här stallet var fint nymålat men det är smidesdetaljerna som gör det extra speciellt!

Det här stallet är helt vitmålat med svarta detaljer – riktigt fint! Lite opraktiskt kanske någon tycker, men så himla smutsigt blir det inte i stall tycker jag!

En inte särskilt stylish sadelkammare men dom där rosa sadelhängarna var ju bara för häftiga!

Ja, jag tar nu tacksamt emot inredningstips till mitt stall! Varför inte lägga lite krut på att göra det snyggt och inbjudande?! Ni som inte är hästfantaster kanske kan komma på en del roliga idéer som konservativt hästfolk inte tänkt på!