Taggar

, , ,

Idag tog jag ett litet röj i stallet, men det var för kallt för att man skulle vilja hålla på någon längre tid. Dock upptäckte jag snabbt hur mycket jag har försummat stallet! Det måste det bli ändring på, fick en riktigt nytändning. Det finns en hel del att göra där ute. En rejäl storstädning behövs (får försöka rekrytera lite hjälp så blir det roligare).

All ridning ligger fortfarande på is, vilket är jättetrist men tills vi får byggt vår paddock,  är det inte mycket att be för. Jag är för rädd om min gamla tant med sin gamla knäskada för att ge mej ut på stelfrusen knölig mark och lillhästen har ju sin fång som spökat igen. Hon har varit tunn en tid så vi har försökt få upp henne i vikt med det är svårt för vi vill ju inte orsaka ett fånganfall, men när hovslagaren var på besök upptäckte han att det hade vi misslyckats med. Hon hade haft ett fånganfall nu i vinter som redan gått över utan att vi ens märkt nått! Det är ju helt sjukt! Kändes riktigt illa att höra. Har hon blivit så van vid det att hon traskar på som vanligt? Hovslagaren menade i alla fall på att hon hade kronisk fång nu, och att vi måste försöka aktivera henne, så jag ska försöka börja longera henne men min gamla longergjord står ej att finna så det blir en shoppingtur när lönen kommit. På den inköpslistan står dessutom nya grimmor och grimskaft. Tant Liten är expert på att krånglas ej ur grimmor (ett problem på sommaren när man måste ha fånggrimma på henne) och Tant Stor är ytterst begåvad å att demolera grimskaft.

Lite snöbus från förra året tror jag. Det trevliga formatet har ni att tacka för att jag mitt nöt höll min iphone fel när jag filmade.