Satt i Söndags och försökte få min rådjurskalle att stå inne i glaskupa här, men den är ytterst motvillig! Någon som har förslag på någon diskret upphängningsmakapär?

20111204-112850.jpg

Rådjursskallen har hängt med mej i många år, den hittade jag en dag när jag var ute å filmade och fotade en klasskamrat på konstskolan till ett projekt hon höll på med (som för övrigt blev en väldigt vacker liten film till slut). Det var så där grådisigt, snöigt och vått, och vi gick över åkrar till vi kom till en skog, och där på en bädd av mossa låg resterna av ett rådjur. Man är ju inte sjåpig, så skallen tog jag med mej tillbaka efter några timmar i den våta kylan. Rejält förkyld blev jag efter det äventyret, men varenda gång jag tittar på filmen känner jag att det var lätt värt besväret! Om jag hittar den och får lov kan jag kanske lägga upp den på bloggen någon gång.