Oh, oh, oh jag måste visa mitt bästa fynd det här året! Idag var jag på Framtid med Mannen och Syrran. Framtid är en groovy loppis i Helsingborg och eftersom vi bor nära promenerar vi dit när dom har Söndagsöppet en gång i månaden. Traskade alltså dit med make och syster och fyndade den här:

En vintage, trasig skrivmaskin! Åh, vilken underbart, ljuvligt ful mackapär! Den stod där under ett bord tillsammans med serviser och en låda gamla tidningar. ”Får man köpa den?” frågade jag. ”Jo det får du” svarar en äldre herre som verkade hyfsat förvirrad – när min kära syster frågade om den fungerade (jag skiter fullständigt om om den fungerar, vill bara ha den för att den är snygg hehe) såg han helt förstörd ut ”Det vet väl inte jag!”. 2 hundringar tyckte jag den var värd, och efter lite strul med betalning som bland annat involverade mej rotandes i Makens framficka, till gubbens förtjusning (don’t ask) var den vår. Ralf var väldigt manlig och bar den ömt i sin famn hela vägen hem, även om man kunde ana ett visst flås efter ett tag. ”Är den tung älskling?” ”Nä, men jag smorde händerna innan vi gick”. Det är inte snällt att retas har jag fått höra, så vi lämnar den delen av ämnet där va?

