När jag går ut i offentligheten utan att ha spacklat och målat ansiktet med väggfärg nyans Scandinavian Pale-halvblank känner jag mej alltid lite orolig. Jag tror att någon ska kasta en burk på mej och skrika ”Tvi! Tvi!” när jag hasar fram och klingar med min bjällra… ”Spetälsk!”
…Eller inte. Inte så att jag ser helt monstruös ut men efter ett antal månader med invasion av finnar, i kombination med bröllopsstress ser jag inte direkt strålande ut inpå bara skinnet. Som ytlig kvinna visar jag helst inte upp mina brister, så rödärriga kinder funkar inte för min självkänsla just nu. Ändå traskar jag inom kort runt på Maxi med min mosiga uppsyn. Är jag modig, löjlig eller är det semesterförfallet som äntligen hunnit ikapp plytet? Illa nog att behöva byta om och gå ut, ska jag behöva sminka mej med?!

20110812-153558.jpg

