…grillar i alla väder.

Idag ska vi iväg till makens kusin för grillkväll. Det borde vara sensommar men istället är det höst. Blygsamma 15° och det blåser som om jordens öde hängde på det. Men aldrig i livet att man ställer in en grilkväll!

Kvällen till ära bär jag den här dyrgripen! En av de mest svårfångade Odd Molly klänningarna, Magic Dress, lyckades jag ropa in på tradera i våras, den kostade mej skjortan trots en trasig dragkedja och att underkjolen saknas, och dessutom en storlek för stor. Det är enda gången jag haft så mycket pengar att röra mej med som jag hade då (visade sej att jag fått för lite lön i tre år och fick en fet utbetalning retroaktivt), så jag var ändå tvungen att slå till. Den ska sys in i ryggen så småningom, men det gör inte så mycket eftersom att man kan knyta ihop den med midjebandet.

