Idag är det student på stan! Så roligt att se alla gängliga grabbar i en kostym som sitter sådär, student mössan på sned och ett par vräkiga solglasögon, och alla piffade tjejer i skyhöga skor och vita klänningar som håller mössan i handen för att inte sabba sin frisyr!
Jag blir nostalgisk som aldrig förr och nästan rörd till tårar när jag ser dom, hur spända och stimmiga dom är dessa underbara ungdomar! Det låter väl som att jag är en riktig tant men det är nästan ett deccenium sen jag själv sprang ut! Vi hade champagne frukost hemma hos en lärare, det var fotbolls VM eller OS på TV på morgonen och vi satt skrattande och år frallor till jordgubbsvin när Sverige vann sin match (bara för att dagarna senare bli utslagna av Senegal!). Det var en episk dag, 27 grader varmt och strålande sol!

Idag önskar jag alla studenter lycka till och hoppas att er dag blir öika fin som min var!

20110610-083039.jpg

