Godmorgon på er denna vackra Påskaftonslördag! Inget bloggande blev det igår, jag tog med mej kärleken till monster köpcentrat Väla och det blev inte mindre än 5 timmar spenderat strosande bland butikerna, och den obligatoriska turen in på Ikea även om vi var rätt trötta vid det laget.
Nästan hela vår lista fick vi avprickat (listor är underskattade verktyg, börjar förstå Den Blivandes fascination med konceptet. Han gör listor till allt.)
Det allra roligaste på den listan var Ringen! Äntligen är den beställd, och den blev en Schalins som förlovningsringen. Det var en lite lustig och tursam historia. Jag ville köpa ringen på Lyxxa, dom verkar himla proffsiga och duktiga, och har en stor egen tillverkning. Dit gick vi och där var fullt med folk, så efter lite längtansfull spaning på ringen jag var mest intresserad av för ca 16500 gick vi vidare till Albrekts Guld. Lite läxa hade jag ju gjort och hos dom finns Schalins ringar. Sagt och gjort, där fanns precis den ringen jag haft ögonen på! Det gick väldigt snabbt till, prövad och beställd inom loppet av fem minuter! När vi lagt handpenningen nämner expediten hur mycket det blir kvar att betala. På tok för lite reagerar jag och Den Blivande. ”Nej då, ni får ju 30% rabatt på ringen!” Vilken flax vi hade, just då hade dom kampanj på guld och diamanter! Det måste varit meningen att det var den ringen jag skulle ha!

Nu är jag nipprig av glädje och minns hur fint den glittrade på mitt finger! Nu när jag sitter på bussen på väg till Landskrona känns livet rätt ljust ändå, jobba påskafton? Inga problem! Jag ska ju få den här…

20110423-084127.jpg

