Veckan stormar fram! Kan knappt tro att snart är det minsann helg igen!Ser fram emot att få fixa vår lilla trädgårdplätt, och hoppas att min lillasyster vill vara med och dona – det är mer kreaivt än man tror! På med gummistövlarna lillasyster!

 

Ikväll lider jag av matkoma. Stod och lagade pytt i panna medans Den Blivande var på Ica och köpte lite extra grejor. Jag var hungrig som en varg och hittade en grönmögel ost och lite kex från en glömd ostbricka…. Åh vad gott det var! Men åh vad mätt jag blev efter att ha svullat i mej massa kex med tjockt med ost på och sen i rask takt lyckades trycka i mej en portion pytt med ägg och rödbetor. Magen är inte så glad, men efter att knappt ha ätit dagen innan så…

 

Nu sitter jag i alla fall här och surfar blå påslakan. Våren blir ofta lite blå för mej. Vitt överallt, med inslag av beige och grått månag gånger, men ibland spritter det till i hjärnan, speciellt när våren kommer, och då vill jag och vitt och blått just. Den vackra ljuskronan jag beställde kändes helt fel i färgen, och är nu tillbakaskickad och jag väntar ivrigt på en i krom/silver istället, som kommer passa vår stil tio gånger bättre. Man ska alltid gå på sina instinkter, både bär det gäller inredning och mode! Ibland får man konstiga idéer, nu ska jag pröva något nytt (oj, det låter som att jag är helt emot nya saker, det är jag inte)! Det är sällan det fungerar för mej, jag vet så väl vad jag trivs med! Det är bäst att följa instinktens linje!

Vårt vita sovrum ska nu i alla fall få lite blå detaljer – smalrandigt på längden blir det, gardiner och påslakan. Å vad fräsht det ska bli! Och med en silverfärgad kristallkrona i taket och en hemmagjord himmelsäng månne, när andan faller på! Snart kommer jag igen, IKEA! Just warning you!

 

