Etiketter

, ,

Åh vilken alldeles ljuvlig dag det är! Solen hänger där uppe och liksomflinar som ett jävla fån, lyser, lyser, lyser! Och jag som spenderar min
dag i butikens skyltfönster med förmiddagssol bjuds på liteväxthuseffekt i miniatyr. En försmak av sommarens pina (det blir lätt
30 grader därinne när det är som varmast). Jag får ta hyfsat frekventa pauser ut i butiken för att svalka mej tills planeten behagat flytta sej
en bit.
Dagens skyltning är också störd av ett annat problem – jag lider av Glad-hund-med-pinne-syndrom på mitt ena knä. Det ställer till milda
problem med allt mitt kånkade på skyltdockor och klättrande på stege. Ja, syndromet är alltså välkänt bland hundägare av den större sorten, ja
alltså stora hundar främst menar jag, även om i viss mån små hundar också kan orsaka det. Föreställ dej följande scenario; du är ute på landet med din partner och ni kastar friskt till retrievern som inte vet något bättre än att få kuta och hämta saker åt dej. Hunden är dessutom en dampdåre och kommer flygandes i full fart mot dej så det gäller att tajma ”avhämtningen” rätt. Har man då otur bestämmer sej sagda hund i sista sekunden för att nä, jag tror jag tänker lämna pinnen till han som står bakom dej istället, vilket får den följden att en styck stor tung pinne krasar rakt in i mattes knäskål på förbifarten. Tur för henne att hon är så söt, annars hade jag gjort en fäll av henne.

20110322-122106.jpg

