>

Jag äger faktiskt mer än en ‘riktig’ kamera, ändå är det mobilen som får tjäna.

Dagens bilder från en helt ljuvlig Söndag ute hos gamle farsmannen. Hade Den Blivande med mej, han såg ut som att han bara längtade efter att få slänga ner lite hö från loftet! Efter alla hästsysslor var avklarade gick vi och pappa ut och kollade till tomten lite, det första vi får syn på är snödroppar! Åh 
 vad härligt med ett äkta vårtäcken! Någon annan som sett ett säkert vårtecken ännu??

Vi gick vidare för att som sagt kolla läget på tomten och hinner inte långt innan vi ser ett träd som fallit. Ett ganska stort träd. Eller nä, vänta två träd! Eller näää, vänta TRE träd! Det hela måste skett under senaste stormen, tre rejäla träd och blåst omkull med rot och allt, och inte har någon hört ett ljud! Då kan man ju säga att det blåste rätt rejält med tanke på att det är 15-20 meter från huset.

Vägen tillbaka tog vi genom en av hagarna, och passade på att kolla staketen som är i behov av tillsyn visade det sej. Jag stod och höll på med ett elrep när jag tittar upp och får syn på dom här två: Den Blivande och Lilla Syster Häst som står sida vid sida med stenkoll på vad jag sysslar med. Hon måste vara förtjust i honom, så fort han är i hennes hage smyger hon sej på honom. Visst ser dom ut som ett par söta ungar, man bara väntar på att få höra ”Vad gör duuu?”

 

 Ja, också passade pappa på att elda, för det gör man tydligen när man bor på landet. Eldar upp lite blandat skräp, som mina balband som knyter ihop höet till fina paket och varför inte en gammal skrivare? Min far är en galning, han kommer bli en sån där riktig udda kuf när han pensionerar sig tror jag. Vem eldar upp en skrivare liksom? Han passade även på att bränna upp julgranen som legat ensam i trädgården. Det gick rätt ljudligt till kan jag lova, visste ni att gran smäller som bara den när det brinner?

Ja det var dagens utflykt.
Ha en fortsatt trevlig Söndagskväll mina vänner!

