>Ambitiösa personer inspirerar mej. Att höra om deras planer, att se dom jobba och satsa på sina mål, inte bara prata om det, är en riktig inspirationskick för mej. Bland det tristaste jag vet är att vara omgiven av personer utan mål. Dom är så nöjda med sin tillvaro, att glida med strömmen och följa lagen om minsta motstånd är deras optimala tillvaro. Det är absolut inget fel med det, alla sorter behövs. Själv känner jag att ju äldre jag blir, ju mer rastlös blir jag – fyra år på samma jobb med samma personer börjar kännas väldigt trist, och ingen verkar ha några större ambitioner mer än att dom trivs med sitt jobb och gör vad som behövs. Nu är alla mina kollegor väldigt gulliga, snälla och roliga tjejer, så tanken på att lämna DOM är mycket värre än tanken på att lämna mitt jobb. Men ååå, vad det börjar klia innanför pannbenet, det kryper i ryggraden på mej, jag behöver något mer, något annat! Jag vill hänga med coola människor, entrepenörer med vilda men framgånsgrika hjärnor och suga åt mej av deras vitalitet och mod!

”Ambition is the desire for personal achievement. It provides the motivation and determination necessary to achieve goals in life.”

 Igår höll jag i ett personalmöte och hade dessutom medarbetarsamtal med min chef i några timmar – det var så roligt och inspirerande att få testa på lite nya saker, även om det var något så simpelt som att hålla p-möte, och att få sitta ner och prata om min framtid och mina mål. Tyvärr får man ju mersmak. Förändring! NU GENAST! Tack. Om det går alltså.
 Mitt medarbetarsamtal var oerhört positivt för mej, chefen och jag bollade idéer som jag kanske inte riktigt tagit på allvar innan, men som jag nu faktiskt inser är fullt realistiska möjligheter, jag måste bara fatta beslutet. Det känns spännande. Att utmana mej själv.

