>

Ja, dryg butikspersonal finns det väl nog av här i världen, så mina dryga kommentarer till kunder som frågar frågor med uppenbara svar håller jag fint för mej själv för det mesta. Men häromsistens kunde ja inte låta bli, det det var för bra läge helt enkelt!
En kund, ålder 50+ står och försöker stoppa in sitt betalkort i kortläsaren som INTE har chip. Hon sticker alltså in kortet UNDER kortläsaren flera gånger, trots lappen som sitter precis där upplyser om följande (Ej Chip – Magnetremsa!). Hon lyfter blicken och frågar ”Har ni inte chips här?” Med S på slutet. Det är inte första gången jag hör det, men det är bara folk över 50 som säger det, chips istället för chip.
 Jag skrattar lyckligt innombords varje gång jag hör det!
Så, vi sätter igång scenariot igen.
”Har ni inte chips här?”
”Nä, men vi har OSTBÅGAR.” svarar jag.

Åh va jag njöt i flera timmar efteråt, haha! Kunden log lite och menade att där fick jag allt till det. kan inte mer än att hålla med. Ibland är jag för jäkla vitsig helt enkelt.

