>Nu har jag varit hemifrån i exakt ett halvt dygn! Malmö har fått besök av mej idag, då vi hade en dekoratörskonferans! Intressant som alltid, men när man är van vid att flänga runt med ett kreativt jobb hela dagarna så är det väldigt svårt att finna sej i att sitta stilla på en stol, titta på en suddig projektorbild och lyssna på folk föreläsa en hel dag. Det får en att uppskatta sitt jobb lite mer!

Lillasysters söta häst

Jag fick skjuts direkt ut till hästarna av en vänlig kollega – det är så härligt att stiga ur en bil på vår gård en sån här kväll. Himlen är så djupt midnattsblå att den nästan är svart, full av stjärnglitter och en lysande vit måne som smeker hela landskapet runt omkring. Det är något med doften, luften smakar annorlunda, som om den vore mer levande och smeker en med vinterkalla händer. Ljuvligt. Och hästarna står troget och väntar vid grinden och mumlar mjukt när jag öppnar för dom. Det bästa är nästan när jag släpper in dom i det ljusa stallet och dom kisar när dom letar sej in i sina boxar. Kan jag förklara hur gullig en kisande häst är? Det går liksom inte riktigt, man måste se det för att uppskatta det i all sin härlighet! Ett vidunderligt djur, så stort och fullt av kraft och liv, som kisar med sina stora purpurbruna ögon för att ljuset är lite för starkt.

