>

Ja, nu har stackarn råkat ut för en massa i bloggen nu… Sen får man läsa något han skrivit till mej. Blir helt knäsvag.




Det finns en himmel i mitt väsen
som enbart min älskade kan beträda.
Oändligt brer hon ut sina vingar där
tills jag drunknar som i ett
rovfågelsformat svart hål,
och hon lyfter mig över horisonterna
som jag trodde var mitt sinnes gränser.
Länge försökte jag
fånge henne med mina vågor
tills jag insåg att vi är samma vatten,
att fastän vi rymmer
olika stjärnor, olika himlakroppar
är vi en och samma rymd.
Hon är grönskan
som fyller min skog med liv,
och jag är vilddjuren
som fyller hennes skog med liv,
och när vi är tillsammans
är hela universum en och samma skog
i vilken vi strövar, leker, och dansar
som kung och drottning,
kejsare och kejsarinna,
Shiva och Kali.
Det finns ett hav i min älskades väsen
som enbart jag kan beträda.
Bottenlöst flyger vi där, flammande av varandra.
 







