>Jag har ju glömt! missödet med granen! Jag älskar julgran, kan inte ha en jul utan gran, går inte! Två veckor innan jul redan ville jag ha den dessutom, men vädrets makter ville annorlunda, snökaos gjorde att jag inte fick tag på en förrän dagarna precis innan jul. Systeryster och jag åkte till Maxi och köpte två kungsgranar och förfrös våra fingrar när vi försökte trycka in båda två i mammas bil, som INTE är en kombi. Då borde jag ju anat oråd kan man tyck, men vi tänkte väl att det var för att det va en liten bil, inte att granarna vart stora… Men det var inte förrän den var inne och jag klippte upp nätet sanningen uppenbarade sej…

Oj. Den vart ju ENORM! Åh jag började nästan gråta, all stress de där dagarna tog ut sin rätt och jag ville bara hotta ut på möget på ren skånska! En sekatör och den dag senare var den dock nerklippt och pyntad. Icke desto mindre åkte den ut för ett par dagar sedan… Nästa år blir det en mer blygsam variant vill jag lova…

