>R och jag har haft långledigt i tredagar över helgen. Tror nån vi kom ihåg att kanske passa på att julstäda? Näpp! Nu får vi istället ta ett rum var om dagen fram till helgen börjar. Inte så kul heller med tanke på hur jag jobbar denna veckan – schemat är stentajt och det är inte direkt tid för några utsvävningar. Idag jobbade jag till 17.00, imorgon till 16.00 bara för att jag måste ut till stallet direkt efter jobb, men insåg idag att det är min enda chans att handla julklapp till R, för på Onsdag jobbar jag till 19.00, och på Torsdag till 16.00 igen men direkt hem till Rs föräldrar som traditionen bjuder – vi firar alltid lillejulafton med hans föräldrar och syskon. Det har varit så stressigt på jobb dessutom att jag har liksom inte riktigt fattat att tiden går ju faktsikt! Idag stog jag och skrev presentkort till en kund i kassan, och hajjade verkligen till när jag insåg att jag fick skriva 20/12 på dom!
 Det bästa med allt detta? Eftersom att katten blev sjuk för en tid sen har vi inte råd att handla julmat förrän på onsdag, eftersom jag får lön då. Men så jobbar jag ju också till 19 som sagt. Jösses, denna veckan blir mordisk för mej.  Och inte har man någon julledighet att se fram emot heller, annandagen sätter vi igång klockan 7 för att ha mellandagsrean klar till kl 10, sen är det jobb hela tiden tom nyårs afton – tur att vi har stängt de flesta röda dagar i alla fall annars hade vi nog aldrig fått vara lediga!

Jösses, jag börjar låta lite bitter. Jag får ta en pepparkaka så jag blir snäll igen…

