>Mamma och Pappa. Förändring är svårt, och vi har, hela familjen, kämpat med den denna höst och vinter, och jag tror våren komme ratt komma och gå innan vi alla funnit våra platser i livet igen. Vi har haft en tuff tid. Denna tid är jag inte redo att berätta om.
Så vad ska jag? Mer än att jag är tacksam? Tack för att ni, mamma och pappa, har uppfostrat mej till den jag är, för att ni gett mej min moraliska kompass, för att ni har ledit genom livet, och även om ni inte alltid gjort rätt, så har ni istället visat mej att alla begår misstag, ingen är perfekt. Låter man dock sin kärlek sippra igenom allt, kan mycket förlåtas, och istället bli till värdefulla läxor och erfarenheter att ta med sej framåt.
Idag känner jag att vi på något sätt bytt roller – jag vill ge dom av min styrka, dela med mej av min visdom. Om vi alla är öppna och lyssnar, kan vi också lära oss något av varandra. Så hoppas jag att framtiden kommer bli – vi kommer alla vara öppnare, visare och mer ödmjuka inför varandra.

