>
En kvinna, vars liv och verk facinerar mej djupt. Alltid är jag söker efter visdom, när den där gnagande känslan av att jag nästan vet något, men inet riktigt kan röra vid det, söker jag upp denna kvinna oh hennes ord. Alltid hittar jag något som tröstar sökandet i mej, något som slår an en sträng av igenkänning. Idag var det det här.

”I, with a deeper instinct, choose a man who compels my strength, who makes enormous demands on me, who does not doubt my courage or my toughness, who does not believe me naive or innocent, who has the courage to treat me like a woman.Anaïs Nin

Just så här känner jag inför min man, min käresta, min älskade. Han har alltid utgjort en utmaning för mej, och han har alltid respekterat min styrka, som om han alltid vetat att det fanns där, även när jag knappt själv trott det. Och alltid har han haft rätt.

