>Idag har varit ett äventyr i hästväg. Hehe, där fick man till det!
En bekant tjej ,J ,kom ut till stallet idag med sin mamma för att provrida ”lillhästen”, som hon förhoppningsvis ska ta sej an som sköthäst. Nu har ju hästen ifråga ju då inte blivit riden ordentligt på nästan två år, så visst räknade jag med att det skulle bli lite hattigt, men den lilla märren var på sitt allra kaxigaste humör! I grått, trist regn red J ut med Lina (hästen) på stubbåkern bakom logen och började en osäker färd. Det var bråk från början till slut, och som final kastade hon resolut av stackars J! Hon satt dock upp igen och avslutade.

Odågan herself

Jag bestämde mej för att sitta upp och fösöka uppfostra odågan men hon var stressad och det tog ett antal minuter innan jag fick sitta upp på henne. Väl uppe gick det hyfsat bra i tre minuter innan hon i sin iver att göra tvärtom mot vad jag ville snubblar i gräset och går omkull! Alla som suttit på en häst som går omkull vet att det är bland det läskigaste man kan vara med om, men Lina rullade lugnt upp på mage men reste sej inte upp. Självklart blev jag orolig och kravlade mej hastigt upp för att undersöka, men anledningen till att hon låg kvar var att hon började äta gräs. Ja, det är inet för inte hon kallas matvraket.
Hon fick komma in och vila sej efter det hela i alla fall. En sak måste jag dock säga. FAN VA KUL DET VAR ATT SITTA I SADELN IGEN! Går inte att beskriva känslan för den som inte har kärleken… 🙂

