>
Vet inte vad det är, men känns så svårt med bloggen. Har svårt att hitta min ton.
Vill gärna blogga om saker som intresserar mej, men märker samtidigt att jag censurerar mej väldigt mycket – jag hade gärna varit lite mer flippig och knäpp i bloggen än vad jag är, och lite vassare. Kanske är man rädd för att få den där omsusade negativa feedbacken? Men jag borde vara van. Jag har varit medlem i olika konstcommunities i många många år, och har definitivt åkt på en hel del hårda ord, inte mycket kan blir värre än vad jag redan fått höra.
Det är ju dock aldrig kul att få kritik – tror det är väldigt svårt att lära sej att vara helt objektiv och till och med tacksam för negativ feedback. Man är ju en stolt varelse, vare sej man vill erkänna det eller ej. Ren elakhet är en annan sak. Det gör alltid ont, det är väl det som är så hemskt med elakhet – så meningslöst och så sårande.

Kanske behöver jag göra en total renovering av bloggen? Hitta ett annat namn och skaka av mej mina gamla rostiga ideér och göra en nystart? Hur funkar det för andra bloggare? Hur tänker ni, vilken disciplin ställer ni på ert bloggande? Vilka mål har ni?

Känner att jag har en del frågor att ställa mej själv om bloggningen, om vad det är jag vill att min blogg ska vara. Alla råd och tankar folk har om bloggning är välkomna och efterlysta…? Snälla rara? Med körsbär på?

