>De fem dagarna i Ystad sprang förbi i en himla fart! Jag bodde på ett mysigt hotell, och hade fantastiskt sällskap av en massa fantastiska, begåvade, kreativa, starka kvinnor! Vi var ett väldigt roligt gäng, och hade massor av skoj!
Den nya butiken vi öppnar i Ystad är något i särklass och det har visst varit en del rabalder om lokalen. Det ser fantastiskt ut, eftersom att man har glasat in ett område mellan två byggnader då lokalen inte var stor nog från början. Nämnda rabalder uppkom dock eftersom att byggnaden man byggt ut till är kulturmärkt – Birgitta kapellet. Jag tycker absolut inte att det ser fult ut, eller att det har skadat något på något sett men en del människor i staden har såklart blivit upprörda och arga och tycker att det är illa gjort av KappAhl – själv kan jag tycka att det inte är KappAhl som är boven utan fastighetsägaren som byggt hela schabraket. KappAhl är ju bara hyresgäst i lokalen… Folk har svårt att tänka längre än näsan räcker i band.

En ritning på det glasade partiet ovanifrån

I övrigt kan jag berätta att Ystad är en oerhört vacker stad, med fantastiska byggnader, så vackert! Däremot lämnar matupplevelsen en del att önska, det enda som fick godkänt som lunch alternativ var Max hamburgare (!) och en kinakrog! Till kvälls var dock Bröderna ett helt godkänt alternativ!
Vi hade ”tur” en kväll och hamnade på en krog som låg på stranden – säsongsavslutning och bartömning! Det slutade dock illa – ungefär halva vårt sällskap var kvar på krogen (fortfarandee lite krasslig hade jag gått hem till hotellet lite tidigare) när enn gängbråk uppstod! Brutal misshandel med tillhyggen precis brevid gänget, och trots att stället var fullt med folk var det ingen som hjälpte killen som låg på golvet och blev sparkad och slagen med en stol. Vår alldeles egen KappAhlhjältinna Annika var den enda som ingrep och lyckades avstyra misshandeln med risk för sin egen säkerhet. Civilkurage säger jag!

Foton på den faktiska fasaden jag knäppte själv



