>Har befunnit mej i horisontellt läge sedan i Fredagskväll. I Torsdags började det göra lite ont i halsen medan jag satt på tåget och läste Metro om att förkylningarnas stora tid var nu. Jag skrattade lite högfärdigt för mej själv, för jag blir nästan aldrig sjuk, lite halsont går över, och blir jag sjuk brukar det alltid vara närmre våren och inte på mot höstkanten. Men ack, mitt högmod har blivit grundligt bestraffat – hela helgen ha spenderats mellan soffa och säng, ex antal toarullar har fått sätta livet till och snytpappret ligger samlat i korgen min käre sambo resolut ställde fram vid soffan. ”Du får faktiskt slänga det här i!” sa han barskt. Han gillar väl inte snytpapper på golvet antar jag.

Han är faktsikt rätt otrevlig mot en stackars sjukling som mej (om man bortser från allt pjåskande då…). Trots att jag låg febrig och halvtittade på Sense and Sensibility som tröst tvingade han på mej kläder och iväg till röstlokalen. Det gick väl sådär, men dom var hemskt snälla mot mej och hjälpte mej att få rätt på allt även om jag nog framstod som lätt mentalt handikappad.
Det slutade väl i alla fall, slet av mej svettiga kläder och landade i soffan så fort var innanför dörren. Där stannade jag sedan resten av dagen, och planerar samma situation idag. Rätt imponerande att jag klarar av att sitta och skriva ett hyfsat sammanhängande blogginlägg också men så har jag suttit med det i… en timma? tror jag nu.

Krya på mej!

