>Jag har inte nämnt det på bloggen men jag tycker att melodifestivalen och Eurovision song contest förlorade sin magiska glans för många år sen. Den tid då jag kröp upp i soffan med hela familjen samlad för att titta och lyssna på musiktävlingen dog ut för längesedan. Jag har inte tittat på jippot alls de senaste åren, helt enkelt av ointresse. Allt förändras dock – motvilligt har jag varit mer eller mindre tvingad att titta denna gång, eftersom sambon av alla människor envisas med att han vill ”veta vem som vinner”. Titta på OS istället va? Men nej, han tittar hellre på Melodifestivalen än OS. Det kanske inte stärker hans image som ”karlakarl”, men helt ärligt så är jag mer än nöjd med det.

Hur som helst så satt jag och försökte läsa en stund tills jag gav upp och satte mej brevid honom i soffan för att helt plötsligt förvandlas till en helengagerad expert men hundra kommentarer på varje framförande. Men mest av allt tittade jag förstås på kläderna!

Tre klänningar fick mej att haja till; Pernilla Wahlgrens grymt coola guldpaljettklänning med axelklaffarna, Anna Bergendahls söta gräddbakelse matchat med rosa converse (vilket jag kanske inte valt personligen men så är hon också vad, 17 år?) och en av tjejerna i Lovestoneds vita fina sak. Och vet ni vad, jag har en stark misstanke om att det är samma Styleine klänning jag beställde från Nelly bara timmar innan!

Här kommer denna veckans vinnande bidrag, och i min åsikt den klart bästa låten hittills i alla deltävlingar. Så vacker. Någon annan som tänker på Tracy Chapmans djupa stämma när man hör denna späda tjej ta ton?
http://svt.se/embededflash/1866932/play.swf

Pernillas coola guldklänning
http://svt.se/embededflash/1866859/play.swf

Kolla in Lovestoneds blondins vita.
http://svt.se/embededflash/1866876/play.swf

