>

Ja igår hade jag ett riktigt äventyr! Väntade på sambon så att vi skulle kunna ha följe hem från Landskrona på tåget. Tur eller otur vet jag inte om det var, för det snöade ymnigt och efter att ha kommit ombord på tåget tog det en hyfsad bra stund innan det började rulla. Sakta. Högtalaren gick varm och informerade om osäkerhet med växlarna. Likväl kröp tåget fram och efter ca 400 meter började tåget skaka och skumpa våldsamt, vartpå det blev tvärstopp. Slutligen visade det sej att tåget hade SPÅRAT UR! Så vi fick i alla fall vara tillsammans under hela äventyret.

Bild från HD.se

Efter en lång väntan på olika besked fick vi till slut evakueras ur tåget och gå genom snöstormen tillbaka till stationen mellan spåren. Tyvärr var vi bland dom sista så ersättningsbussarna var fulla när vi kom på plats och där fick vi dystert stå kvar när de andra åkte iväg, utan information om någon ny buss skulle komma. Alla tågen blev inställda, så hemfärden såg minst sagt osäker ut! Efter mycket om och men kom det till slut en extra buss som tog oss hem till Helsingborg. Kl 20 var jag hemma, 16.15 gick vi på tåget i Landskrona. Att påstå att jag var lite trött och kinkig när jag kom hem är en underdrift!

Ingen skadad dock, och lite McDonalds som plåster på såren, en varm dusch senare så var det mesta okej igen.

