>Att vara hemma sjuk är inte så kul, speciellt när man når fasen av total uttråkning. Så nu sitter jag och kollar inte tjuvlyssnat.se Härligt tidsfördriv.

En man ~35 står i kassan och ska betala sina fyra barns glassar när han plötsligt tittar sig omkring.
Mannen (utbrister hysteriskt): Var är Markus? Barn, har ni sett Markus? Åh nej, var är han!
Flicka ~6 (tittar med höjda ögonbryn på pappan och på pojken ~1 i hans armar): Pappa, du håller i honom.
Mannen, som ser extremt trött ut, beställer en kaffe.

Ett gäng killar ~20 sitter i salongen och väntar på att filmen ska börja.
Kille 1: Sist jag var på bio så råkade jag göra bort mig rätt rejält…
Kille 2: Mhm?
Kille 1: Ja, precis när det blev spännande så var det någons jävla telefon som ringde. Man hörde hur den låg och vibrerade i någon ficka, blev helt galen.
Kille 2: Haha, okej.
Kille 1: Så sen tio minuter senare blev det en spännande scen igen, och det började vibrera igen. Så då säger jag högt och ljudligt så att alla i hela salongen hör ”KAN DU STÄNGA AV DIN JÄVLA TELEFON?”. Och sen så visar det sig att det var på filmen som telefonen ringde.
Alla killar skrattar, inklusive folk på närsittande rader.

Två tjejer ~18 står och pratar.
Tjej 1: Tänk om man springer för att hinna med bussen, och så ser man den, men den åker innan man kommer fram.
Tjej 2: Åh nej! Har det hänt dig?
Tjej 1: Nej.
Tjej 2: Om det hände mig skulle jag börja gråta!

Mamma ~35 och flicka ~4, går förbi en man ~55 som ligger ned på gatan.
Flickan: Titta mamma, han har ketchup i huvet!
Mamman: Nej, låt han va… Det är inte ketchup, det är blod.
Flickan: Usch! Då dör du snart…

Två äldre damer ~80 står och tittar på skor.
Dam 1: Titta på de här klackarna.
Dam 2: Usch, det är sådana ungdomarna slår ihjäl varandra med nu för tiden.

I biosalongen innan filmen börjar.
Tjej ~17: Robin! (Hon får inget svar) Robin! (Fortfarande inget svar) ROBIN!
En kille ~17 som sitter några rader framför tjejen vänder sig om.
Killen: Tjena!
Tjejen: Vad ska du se?

