>

The term clairvoyance (from 17th century French with clair meaning ”clear” and voyance meaning ”vision”) is used to refer to the alleged ability to gain information about an object, person, location or physical event through means other than the known human senses,[1][2] a form of extra-sensory perception. A person said to have the ability of clairvoyance is referred to as a clairvoyant (”one who sees clearly”).
W I K I P E D I A

Igår kväll blev jag spådd av en vän som säger sej vara klärovajant. Jag är skeptiker men försöker att alltid hålla ett öppet sinne, vad gäller allt, och nyfiken som jag är tackade jag ja till möjligheten att bli spådd. Och ja, det var verkligen en intressant upplevelse. Både skrämmande och upphetsande!
Det är vårt att låta bli att sitta och klura, speciellt eftersom hon är en vän och redan vet en del personliga saker om mej – icke desto mindre upplevde jag en väldigt stor… väckelse får jag nog kalla det. En medvetenhet. Med mej från min spådom bär jag en väldigt stor fundersamhet, kring mej själv och mitt liv.
Om det är så att min vän verkligen är klärvoajant, eller om hon ”bara” är oerhört intuitiv och begåvad på att läsa människor kan jag inte säga, men hon är verkligen själv övertygad om sin talang och jag har inget intresse av att ifrågasätta det, för att bevisa vare sej det ena eller det andra hade varit väldigt svårt.
Idag har jag massor att tänka på, fundering kring vad hon sagt och hur jag ska välja att tolka det och ställa mej till det.
Hur någon annan blivit spådd någon gång, eller varit med om något som kan beskrivas som klärvoajans?

