>
Döden är inget man gärna funderar över. Ändå har jag kommit på mej själv flera gånger med att planera min begravning. Jag har väldigt specifika önskemål nämligen, och det slår mej att jag borde nog skriva ner allt någonstans, så att det verkligen blir så om nu det otänkbara skulle ske… Att mitt liv skulle ta slut.

En sak jag också tagit ställning till, och dettär att jag vill att min aorgan ska doneras om jag går bort. Så har jag känt ändå sedan jag var väldigt ung. Det tog ändå väldigt lång tid innan jag faktiskt anmälde mej till donationsregistret, men nu är jag sedan ett par år tillbaka anmäld. Har informerat min familj om min vilja, men det skadar nog inte att påminna dom då och då. Dessutom skall jag införskaffa ett kort att ha i min plånbok – de finns på apoteket.

Vill du läsa mer om att donera organ så kan du gå hit.

Jag tänker att om jag dör, så kan jag i döden ändå genomföra en sista god gärning genom att ge någon annan liv. Är det inte en helt svindlande vacker tanke?

