>Ja, till slut har mina Uggs kommit hem till mej. (läs hela historian) Inte var de från Ugg Australia men en del efterforskningar har visat att Ugg Australia faktiskt inte har ensamrätt på något sätt över att tillverka sådana skor och att de hur funnits i en faslig massa år (kolla in Wikipedia).

Stövlarna är superfina, jag blev positivt överaskad av hur mjuka och goa de var, fin mocka på utsidan och go mjuk päls på insidan. De är på gränsen till att vara för små, men ÄR inte för små. Jag beställde strl 38, brukar ha 39, så man kan nog beställa sin vanliga storlek om man känenr att Ugg Stop är något man vill köpa från.

Däremot måste jag ju säga att det fanns en del små skavanker. Pälsen sticker ut lite i en del sömmar, och sömmarna i sej är slarviga knutna på en del ställen. Att det skulle vara handgjorda helt och hållet tvivlar jag starkt på, annars skulle trådarna inte hamna på avigvägar som de har gjort här. Klicka på bilderna för att få dom i stort format.

Kommer i alla fall att behålla dom, men som sagt, man skulle viljat haft ett avdrag i priset på grund av slarvet med sömmarna. Det kan man nog inte räkna med dock, om det är något fel på dom vill dom att man ska skicka tillbaka dom för ett par nya, och med tanke på vad det skulle kosta tror jag inte det lönar sej att hålla på och trilskas. Lite efter pyssel löser det nog.



En sista varning – åkte på tull avgift på 750:- som en sista kaka på moset. Slutpriset på stövlarna närmar sej alltså slutligen 3000:-

  • För ett slutpris på 3000:- vill jag få mina skor i en snygg låda – dom låg löst i en påse.

  • Jag vill att dom ska vara trädda – snören låg i tårna på ena stöveln och orsakade lite rabalder innan jag kunde andas ut.

  • Jag vill att kvaliteten ska vara oklanderlig – slarviga sömmar och päls som glimtar igenom bör sänka priset.




Ni som har Uggs från Ugg Australia – hur är kvaliteten på era sömmar?

