>Idag är ingen vanlig dag, för det är Mias födelsedag!
Haha, jo, jo, det kan man ju tycka. Vaknade före sambon som vanligt, trots att han satt sin klocka på ring för att han ville ge mej frukost på sängen. Jag är ju morgonpigg som bara den så det gick ju sådär, men jag fick ju snällt ligga kvar. Men det var ändå rätt mysigt att gosa ner sej i duntäcket och mysa lite extra. Min första tanke när sambon sa sömndrucket mumlade grattis i mitt öra var dock Nääe, nu e jag ju 26! Siffran har inte blivit mindre skräckinjagande, men jag inte påstå att det känns något annorlunda att vara 26 istället för 25.

Nu känner jag doften av brunchen hjärtat lagar till mej, jag själv är förvisad till vardagsrummet. Mysigt!En sån här brunch hade man inte tackar nej till!

Senare kommer mina föräldrar och min lätt förvirrade krutfarmor på besök med smörgåstårta – bästa presenten i min mening. Om jag bara fick äta en enda sak resten av mitt liv hade jag valt smörgåstårta. Eller kanske pizza. Rund som en boll hade jag nog blivit i vilket fall som helst!

Det skulle blivit utgång på kvällen, är himla sugen på att ge mej ut och dansa (nyinköpta leopardpumps väntar i sin låda, tillfället till ära), men väderprognosen varnar för årets första höststorm över södra Sverige, och när man bor på kusten brukar vinden friska i änu lite värre, så vi håller oss nog inne.

Ha en bra dag allesammans! Det ska jag!

