>Vi har nog alla våra Fashion Don’ts, saker som vi aldrig skulle ta på oss och som vi kategoriskt avskyr att se även på andra! Här är några av mina!
Ta nu inte illa upp om du gillar något jag hatar! Smaken är som baken, som bekant, och tur är väl det, för annars hade vi ju alla sett likadana ut! ;P

Nu utmanar jag alla att göra ett eget Fashion Don’ts inlägg i era bloggar!

Shorts med hög midja

1. I sommar har jag till min fasa sett fashionistas gå omkring i shorts med hög midja. Jag kanske möjligtvis hade kunnat acceptera ett par som var riktigt tajta på en riktigt smal tjej. Men dom flesta gick omkring i påsiga midjehöga shorts. Det allra värsta exemplet såg jag i Malmö i sommras: en supersöt tjej, en nätt blond liten sak, som hade ett par småblommiga shorts, påsiga i modellen med en paper bag waist högt up i midjan. Hennes rumpa såg ENORM ut, som om hon hade en stor blöja på sej! GRÄSLIGT.

Axelvaddar
Fryser du, Beckham?

2. Axelvaddar. Nej. Nej. Nej. Kommer aldrig i livet ta på mej något med axelvaddar. Det är mycket svårburet i min åsikt, det ser ut som att du är stel och frusen och drar upp axlarna hela tiden. Även den vackraste person ser urfånig ut med axelvaddar! Vill du ha snygga axlar, lägg lite krut på enkel styrketräning istället, bättre för kroppen.

Polotröjor

3. Polokragar på en karl är totalförbjudet i min bok. Tycker att det ser så fruktansvärt ut. Polo med kavaj är om möjligt det allra värsta. Kan inte ens ge någon rimlig förklaring till varför jag avskyr det, det får bara håret att resa sej på mej!
En kvinna kan få komma undan om hon kör den tajta tunna polon, men jag är inte glad för polokragar på kvinnor heller.

Vita stövlar
Lindsey Lohan

4. Jag älskar vita sneakers, och kan tycka det är coolt med vita pumps – vet många som är emot vita skor överlag, men för mej är det faktiskt bara vita stövlar som tänder mina rödljus! Inte snyggt på någon, någonsin.

Kilklackar
Från H&M, om det är någon som suktar… 😉

5. Förutom att dom verkar klumpiga att ta sej runt i, tycker jag att dom gör att dina fötter ser ut som stora klossar. Personligen vill jag att fötterna ska se små och smäckra ut, inte som om jag vore storfot överförfriskat vinglandes. På bilden syns dessutom min absolut hatmodell – tycker riktigt illa om skor som kapar benet precis vid fotknölen! Isch! Fast det verkar jag ju vara ensam om, ser denna sorts sko överallt haha!

