>Usch. För det mesta är jag bra på att inte låta sånt som retar upp mej faktiskt utvecklas till att jag engagerar mej i att faktiskt svara på det. Ett community jag är med är ett ställe som allt som oftast lockar fram personer med syrliga kommentarer om både det ena och det andra och i 99% av fallen ignorerar jag det bara. Men när jag varit ordentligt sjuk i snart en vecka, och suttit ensam hemma med bara tv och internet som sällskap, är jag minst sagt en grinig tjej. Så idag kunde jag inte låta bli att ge svar på tal på en sån där kommentar. Nu har det hela retat up mej ännu mer, för att jag ens brydde mej om att svara. Det är liksom inte värt vare sej min tid eller mina känslor.

Hur kan man bry sej å himla mycket?! En person jag inte känner, eller respekterar över huvudtaget, varför bryr jag mej om att denna människa fällt en (dum- som i oförskämd och onödig) kommentar?

Det är en intressant fråga – som bloggare råkar man ju förr eller senare ut för kinkiga kommentarer – ju kändare, desto mer utsatt är man Här på bloggen har jag inte haft problem personligen men jag vet ju andra som råkat ut för en del troll. På det här communityt jag är med i är jag däremot i den mer populära klassen, och då får man helt plöstligt tampas med en hel skara människor man inte trodde fanns. Avundsjuka personer som tycker att man får för mycket uppmärksamhet, de som bara är allmänt otrevliga, och de ännu konstigare som försöker smutskasta en, och mina favoriter – dom som LÅTSAS VARA DU. Yes, det är helt underbart vilka härliga medmänniskor man har!

Jag kan inte låta bli att fundera över varför vissa människor gör så? Dels tror jag att vissa spärrar försvinner när man är på internet – man kan gömma sej bakom sin skärm och då helt plötsligt låter man sina mörkare sidor för fritt spelrum. Det är nog så att man blir mindre försiktig också. IRL tänkare man säg för på ett annat sätt innan man häver ur sej vad som helst.

I vilket fall som helst så retar det mej nu att jag tvunget skulle ge svar på ta i det här fallet – det känns inte bra, det är inte vad jag håller på med. jag vill möta folk direkt – har dom ett problem med mej, så säj det direkt. OM det inte är ett världsviktigt problem och du bara är en besserwiesser i största allmänhet – lär dej att hålla käften istället.

