Har ju beställt Uggs… Trodde jag. Jag brukar vara väldigt försiktig när jag beställer online, framför allt utomlands ifrån. Men det har gått så bra att beställa från ASOS och liknande så jag har inte gjort min research som jag borde. Uggsen jag har beställt är inte ‘äkta’. Citat från deras sida.

”UGG and UGG BOOTS are generic terms in Australia describing the kind of sheepskin boots we sell
All sheepskin boots we sell are made in Australia from the finest quality real Australian sheepskin
We are not affiliated with ‘UGG Australia’ brand and do not sell their products ”
Idah har jag pratat med min bank som ville bekräfta att det verkligen var jag som beställt från dem, och jag mitt dumma nöt bekräftade. Hade jag bara bett dom dra tillbaka ordern där hade jag varit fri att leta upp äkta istället men nä… Nu sitter jag här.
Det var skitsvårt att hitta recensioner om sidan – dom verkade himla proffsiga på sidan ju? Till slut har jag dock hittat, och det var inga snälla omdömen – mycket klagomål på kvalitet etc. När jag läste igenom deras retur policy höll jag på att få slag. Fan dom har verkligen lyckats.”Shipping and Insurance costs are not refundable. There is also a re-stocking fee for all returns we receive within 60 days from the date your order was shipped (charged in Australian Dollars), which is a 20% of item(s) original purchase price. Any returns received by us after 60 days from the date your order was shipped will be refunded with a deduction of the original shipping costs plus a ‘late’ fee (charged in Australian Dollars), which is a 60% of item(s) original purchase price.””When returning goods, please ensure that you send returned goods back using recorded and insured delivery, so you have proof of posting. Any costs associated with the return of items by you to us are your responsibility, including costs of sending exchanged / or refused items back to you.”

I princip hade jag alltså kunnat sluta upp utan nästan några pengar ALLS tillbaka, och utan skor dessutom. Nä, jag tänker hoppas på det bästa, att skorna är i hyfsad kvalisort… SUCK. Kommer tänka mej för ordentligt och lusläsa allt på sidan, liksom recensioner av sidan innan jag gör något sånt här igen.

För att trösta mej själv säger jag att det ÄR bara pengar. Det är inte din själ, ditt liv eller ditt hjärta. Bara pengar.

