>Igår var jag i Malmö på jobb-möte, och tog en snabb tur genom lite butiker på vägen till centralstationen efteråt, bland annat för att kolla in fina KappAhl butiker såklart!
Tog också en tur in på Zara, hade sett en så himla fin maxiklänning därifrån (på nyaste Amelians omslag, Charlotte Perelli bär den) och hittade klänningen. Alla var i princip sönder. Fruktansvärt dålig vård av kläderna, den kostade dessutom runt 1200-1300:- så självklart köpte jag den inte, även fast jag verkligen jättegärna ville ha den. Sån där ‘måste ha kärlek’ ni vet! Men, det var inte poängen egentligen, utan skicket butiken befann sej i. Jag förstår inte hur dom får något sålt över huvudtaget! Det var helt fruktansvärt stökigt, det fanns bara en personal i kassan på nedervåningen, ingen på golvet som städade. Alla bord var bara stora berg fulla av till synes helt random plagg. På väggarna hängde ingenting frontat (alltså uppvisat framifrån), det fanns ingen färgkänsla eller koordination överhuvudtaget. Jag blev helt förskräckt! Det såg ut som under en helt galen mellandagsrea, och dom hade inte ens rea? Hur kan en stor kedja, i Sveriges tredje största stad, tillåta att butiken befinner sej i ett sådant skick? Fruktansvärt oproffsigt!
Är det någon som har erfarenhet av andra Zara-butiker, är dom alltid såhär illa skötta eller det var bara min otur igår?
I övrigt så har jag hört både det ena och det andra om arbetsmiljön på Zara-butikerna, att det tydligen är extremt tufft och att man inte vårdar sin personal. Det är ju en sak jag kan säga om KappAhl, dom förstår vikten av att ha kvalificerad och begåvad personal, och tar hand om dom!

