>Imorgon tar skåningarna studenten (i alla fall där jag bor å jobbar!), härlig! Inte allt för länge sen jag själv sprang ut och sjöng ”För vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra!”.
Efter studenten visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, hade bara fått reservplats på konstskolan jag sökt, så jag väntade mej att hamna på arbetsförmedlingen direkt. Som tur var var jag högt placerad på reserv listan och blev antagen i alla fall!
Jag valde att inte söka vidare till högskola efter mina år på Nordvästra Skånes Folkhögskolas (två är är förberedande, ett år är på högskolenivå), så jag hamnade där i alla fall, på arbetsförmedlingen.
Jag älskar verkligen bilder, och att uttrycka mej genom dom (måleri och foto var och är mina stora intressen fortfarande) men jag hade väldigt svårt för den elitism och det hyckleri som finns i kulturvärlden och kände att det var inte för mej.
Efter några turer med exotiska saker som ‘aktivitetsgaranti’ och ‘popgruppen’ fick jag prakikplats brevid på KappAhl med en mycke häftig kvinna, som lagt grunden till allt jag kan idag!

Det visade sej ganska snabb att jag hade läggning för jobbet som dekoratör, och efter fyra månaders praktik (längre än så fick man inte praktisera) så fick jag chans att jobba extra som säljare. Efter en sommar med goda vitsord fick jag ett vikariat som dekoratör på en helt egen buik! Jag var skräckslagen och det gick väl sådär i början. Men jag växte med jobbet, och fick till slut fast anställning när vikariatet tog slut och innehavaren av tjänsten gick till en annan butik. Jag fick mycket stöd av personer som trodde på mej och blev dessuom skickad på ett års ubildning inom KappAhl Academy, och fick således ett fint diplom där jag tituleras Visual Merchandiser! TACK SÅ MYCKET KAPPAHL!

KappAhl är ett jättefint företag att jobba inom, jag har alltid känt mej väl omhändertagen och uppskattad, även om alla älskar att klaga på sin arbetsgivare lite grand! 😉

