>Sådär, då va arbetsveckan slut för den här gången! Hjärtat och jag ska inte ut och bevittn något bål, det har inte roat mej på både länge och väl. Hade varit tio gånger mysigare på hösten om jag får säga mitt! Nej, idag är det mys i soffan som gäller, efter en stressig vecka på jobb känns det skönast. Massor av varor att få ut i butiken, med desto mindre tid att sätta ihop alla nya siluetter och koordinationer, det är synd att jag inte får jobba heltid, så mycket mer man kunde hunnit med!

Mitt jobb är verkligen fantastiskt kul! Idag gjorde jag tre nya fronter (en sektion av vägg där man visar plagg framifrån i en koordination) på dam avdelningen, och två på stora flick avdelningen. Det är väldigt varierat och kräver en hel del problem lösnings tänk. Det är ju långt ifrån alltid plaggen faller mej i smaken, men någon kommer att gilla dem plaggen, och det är mitt jobb att skapa ett så attraktivt erbjudande som möjligt till denna kund. ”Se på den här kjolen, visst är den fin i hop med den här koftan och toppen, och är inte sjalen här fantastisk som pricken över i?”

Nästa vecka skall jag skylta ett nytt fönster, och skapa nya dockor till våra kampanj ytor. Massor massor att stryka (jag förstår mej inte på affärer som inte stryker plagg dom visar på dockor, jag tycker att det ser förskräckligt ut med ostrykta plagg!) Som tur är har jag en liten tjej som hjälper mej med det, hon tycker det är kul att stryka så då får hon gärna göra det för mej!
Det är lustigt att jag är en sån strykgalning (jag går alltid och tjatar på säljarna att om dom tvunget måste ta ett plagg från en docka så ska det nya strykas innan dom sätter på det) inte äger ett strykjärn hemma. Det gick sönder för säkert ett år sen – jag får stryka med mitt superstrykjärn på jobb, eller kidnappa mammas då och då.

Idag fick jag boken Fashionista av Martina Bonnier – min lilla raring hade beställt den till mej, har redan läst igenom en hel del av det, och den har verkligen inspirerat mej. Ändå sedan jag rensade ut min garderob har jag känt ett stort behov av att skaffa en plan, och att våga satsa på plagg som kostar lite (eller mycket) mer. Vissa personer i min närhet rynkar på näsan åt kläder som kostar ‘för mycket’, men det handlar ju om klassiska investeringar, och inte någon nyck. Mode har blivit allt viktigare för mej, och när tex min egen far lägger stora summor på platt tv och surroundsound tycker jag inte att någon ska tycka det är så udda med att jag lägger liknande summor på något jag kommer behålla minst lika länge som hans TV! Så det så, haha!

